Je grens van je kunnen

Je probeert je best te doen, zoveel mogelijk….alles wat in je macht ligt gebruik je om je doel te behalen…

En soms heb je het gevoel dat mensen je overschatten…en dan toch weet je het steeds weer te klaren.

Maar dan kom je uiteindelijk toch jezelf tegen…het gevoel alsof alles op jouw schouders rust en mensen vertrouwen op jou dat je het wel oplost….maar deze keer niet.

Deze keer loop je vast….en hoe graag je ook wil…waar je ook zoekt voor hulp…

Nee deze keer niet.

De bus staat nu voorlopig stil…en de werkzaamheden staan stil.

Geen idee wat het probleem is en na de nodige uren sleutelen houd ook mijn lichaam het voor gezien.

Handen willen niet meer en mijn rug laat het ook afweten.

Mocht er een monteur zijn die ons wil helpen…

Het volgende is het probleem.

Vlak na aankoop hield de bus soms wat in bij de derde versnelling rond de 2500 toeren.

Laatst begon de bus heel erg te stotteren en kreeg ik hem niet meer boven de 2000 toeren.

De ANWB heeft de auto uitgelezen en kreeg de melding onregelmatige flow egr.

Thuis gekomen bleek de ontluchtingslang van de cilinderkop te zijn gescheurd.

Na vervanging was het probleem nog niet opgelost.

De egr klep zag er schoon uit, met de stekker eraf lijkt de bus beter te rijden.

Helaas was dit van korte duur.

Ik kreeg het advies de egr af te sluiten, na het afsluiten deed de bus het helemaal niet meer.

In zijn vrij kan ik gewoon gas geven en komt hij gewoon op toeren, in zijn versnelling slaat hij echter af.

Na nogmaals uitlezen blijkt de volledige brandstof druk weg te vallen, conclusie was dat de hogedruk brandstofpomp defect was.

Na vervanging blijft het probleem, de pomp was dus blijkbaar niet defect.

Zoals het er nu voor staat.

De bus start ( al heb ik het idee dat hij meer stinkt )

Gas geven gaat prima, toerental loopt gewoon op zonder problemen.

In zijn 1  kan er met slippende koppeling voorzichtig gereden worden, zodra de koppeling teveel opkomt slaat hij af.

In zijn achteruit rijd de bus prima en kan ik ook gewoon goed optrekken.