Klantvriendelijkheid

Beste meneer en mevrouw van Peugeot,

Jarenlang heb ik een afschuw gehad van franse auto’s, waarom weet ik niet maar mijn ouders hadden een hekel aan franse merken….mijn schoonouders…vrienden, kennissen….
Dus ja, ik eigenlijk ook automatisch.
Ik heb altijd heerlijke auto’s gehad, Toyota…Hyundai en mijn laatste een Ford Transit, op zich een ouderwetse bus met weinig luxe maar reed heerlijk en zat ook heel simpel in elkaar.
Nu moest er voor onze stichting Bikers for animals een andere bus komen en kwam ik een Peugeot Boxer tegen uit 2008….tja wat moest ik nu doen ?
Uit 2008…maar een catalogus waarde van bijna 40.000 euro, dan zou je toch denken dat je een stukje kwaliteit hebt….178.000 op de teller, dat is toch niets voor een auto van 40.000 euro.
Wij zijn afhankelijk van donatie’s en ik gokte wel met het geld van deze mensen….mensen die mij vertrouwen dat ik een goede keuze maak en het geld goed besteed.
Ik nam de gok…..
En dan begint het…de verwarming stuk, iets wat je niet even repareerd want daar moet je het hele dashboard voor slopen…na 3 keer alles demonteren werkte het eindelijk.
Dan de achteruitrijverlichting….wat een ellende maar eindelijk was de oorzaak gevonden.
De watersensor in het brandstoffilter maakte kortsluiting, niet iets wat je verwacht maar schijnbaar zit alles op dezelfde zekering..
Nou eindelijk klaar…….dacht ik…
De gloeipunten moeten vernieuwd worden, eerst kijken of de dealer in Lelystad wil helpen….nope.
Dan de dealer in Dronten…..die geeft zelfs geen antwoord als je een offerte vraagt..
Oke, eindelijk een merkloos bedrijf gevonden die ons gaat helpen.
Nu eindelijk alles geregeld en kunnen wij zorgenloos honden redden…..of toch niet ?
De Boxer schijnt uitgerust te zijn met een automatische ruitenwisser, leuk maar dan moet hij het wel doen.
Op de snelweg met dik 120….en dan houden de ruitenwissers er spontaan mee op.
Ergens aan de kant veilig een plekje gevonden, na wat rommelen werken ze ineens weer..
Verder op weg….diverse verwaarloosde honden achterin dus geen tijd te verliezen…tot 20 minuten later in een gigantische hoosbui de wissers er weer mee stoppen.
Uiteindelijk toch veilig thuis gekomen naar Broekhuis, de Peugeot Dealer in Lelystad.
De monteurs kijken je wat ongeïnteresseerd aan en staan een beetje te mompelen en hun schouders op te halen.
Bij elke vraag over de automatische wissers staan ze je een beetje lacherig aan te kijken..
Oke dan Autopalace in Dronten de Peugeot Dealer, deze beantwoorden zelfs hun mail niet…en wanneer je gewoon een prijsindicatie opvraagt voor een reparatie dan krijg je zelfs geen antwoord.
Dan gelijk de bron opzoeken…op Facebook Peugeot Nederland, en zelfs deze geeft geen antwoord op een simpele vraag over de wissers.
Beste Peugeot Nederland, jarenlang had ik een afschuw van franse merken….en blijkbaar terecht.
Niet alleen kwalitatief is de auto een brok ellende maar ook wat betreft veiligheid, klantvriendelijkheid en behulpzaamheid scoort Uw merk ver beneden peil.
Maar U heeft zeker ook een positieve kant…U heeft mij namelijk overtuigd dat deze Peugeot de eerste en zeker de allerlaatste Peugeot is die ik ooit gekocht hebt.